tiistai 12. toukokuuta 2015

Nopsa DIY: kielot korviin


Heissulavei!
Tulin vaan pikaisesti vinkkaamaan, että kannattaa siivota. Nimittäin, voi löytää aarteita!!
Minä, joka marinoin kaikkea mahdollista katosta ullakkoon, olen onnistunut säilömään pari isoa hillopurkillista vanhoja kolikoita.
Markka-aikakauden helmiä... vanhoja, vielä vanhempia ja vähän uudempia.

Silmiin osui viimeisen pennisarjan kauniit kymmenpenniset, joiden takapuolta koristaa kielot.

Äkkiä koluamaan liimaa laatikosta, etsimään nappikorvisten takusia (joita onneksi just vähän aikaa sitten ostin pari pussillista) - ja sitten vaan osat yhteen. Bonusta korviksiin toi se, että löysin kaikkien kolmen lapseni syntymävuoden kolikoita. Teinkin niitä heti kolme paria :)




Aika kiva pieni lahjavinkki... ;)

Noissa vanhoissa 50-pennisissä on muuten ihanat karhut "nurjalla" puolella. Mitäs jos...


Ellis

12 kommenttia:

  1. "Lukeminen kannattaa aina" sanoi Jörn Donner, mutta sitten tuli Ellis, joka sanoi, että "Siivoaminen kannattaa aina" ja Jörkka jäi toiseksi :)

    VastaaPoista
  2. Pitäisi varmaan siivota - meiltäkin noita ihan taatusti löytyy jostain laatikoiden nurkista;)
    Hienot korvikset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla tää siivoaminen ei oikein etene... just siitä syystä, että mä oon tosi hyvä keksimään sijaistoimintoja. ;)
      Kiitos!

      Poista
  3. Vanhoista kolikoista saava vaikka mitä kivaa askarreltua :) Kauniit korvikset!

    VastaaPoista
  4. Hyvä hyvä Ellis. Voi vitsi miten idearikas oletkaan. Menen heti tonkimaan varastoamme, sillä tiedän meillä olevan ainakin yksi iso peltipurkillinen pennejä.. Annoit mulle inspiksen käyttää niitä käsitöideni koristeluun ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä hyvä Nuppu ja kiva, jos sait inspiksen :D Kiitos!

      Poista
  5. Hieno idea ja voishan noista ehkä vaikka tehdä sormuksenkin.
    Blogissani on haaste sinulle, jos nyt siivoamisen lomassa ehdit vastailemaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) joo, sormustakin jo kerkesin kokeilla. Tuli ihan kiva siitäkin!
      Oi voi, oon kovin onneton vastaamaan haasteisiin, mutta lämmin kiitos sitä kuitenkin.. katsotaan saanko tälä kertaa aikaiseksi <3

      Poista
  6. Voi, minunki pittää tehä tämmöset korvikset, on noita vanhoja penninkolikoita.

    VastaaPoista